שתיים

ללא כותרתנחלת בנימין, תל אביב, ינואר 2014.

21 מחשבות על “שתיים

    • אני חושב שלא, אם כי אני מסתובב כשהמצלמה גלויה (המשפט אחרי הפסיק התווסף בעריכה).
      בארץ מותר לצלם ברחוב (או בכל שטח ציבורי אחר) אנשים ללא ידיעתם או רשותם, תחת סייגים מסויימים שהתמונה הזו עומדת בהם.

  1. יופי של צילום , אהבתי את הטיית הגוף של כול אחת מהנשים האחת אל השנייה

    חבל שהיד בצד שמאל נכנסה לתמונה וגם הבחור עם החולצה האדומה מושך את העין מהנושא העיקרי

    שי

    • מסכים עם כל מילה שאתה אומר, ואפילו מוסיף את העץ שיוצא מהראש של האישה.

      תודה על התגובה וברוך הבא לבלוג שלי.
      🙂

  2. הן עצובות או כועסות? הצילום יפה.
    אישית לא אוהבת לצלם אנשים ללא רשות.
    זו חדירה לפרט. אני מכבדת אנשים למרות שהחוק מאפשר.
    בכיכר דיזינגוף יש הרבה פעמים קבוצות צילום. תמיד מבקשים רשות לצלם.

    • אני מבין אותך, אבל לא מדובר בחדירה לפרטיות. הן מסתובבות בשטח ציבורי, וצילום שלהן אינו שונה מהסתכלות רגילה עליהן.

      אולי הקבוצות המדוברות מבקשות רשות, אבל בטוח קיימים אנשים נוספים שאינם מבקשים רשות, כולל כאלו בקבוצות. תנסי לשים לב לזה בפעם הבאה שאת שם.

  3. רגע שכזה… אפשר לבנות בראש סיפור שלם על הרגע הזה – הן מוטרדות? כועסות? דואגות? מאד אוהבת צילומי אנשים וצילומי רגעים. הקפאה יפה של הבעות פנים, של מנח הידיים… והאיש עם האדום רק ממחיש איך העולם ממשיך לנוע בזמן שאצל השתיים מתרחש איזה רגע משמעותי, יותר או פחות. וביום שאני אשים לב לעצים שיוצאים מהראש או דברים דומים ושזה גם יפריע לי אולי, אני כנראה אהיה קרובה להיות טיפה יותר מסתם אחת שהאמנות הזאת מרתקת אותה. 🙂

  4. לצלם מותר הכל.. אבל אני כמו הרוב כאן.. למרות שהחוק לא אוסר במפורש, ובהחלט יש סייגים..
    אני עדיין חושבת שזה לא ראוי לפרסם אנשים בבלוג אינטרנטי או כל מדיה אחרת שאליה נכנסים אנשים רבים.. שלא בידיעתם והסכמתם של המצולמים…
    במיוחד ילדים ללא רשות הוריהם !
    לפי החוק צריך קהל מאוד מאוד גדול כדי שזה יהיה חוקי ולא יגרום לך תביעות.. בוא נגיד שאם השתיים האלה יראו את התמונה ויתבעו אותך , הן יזכו בוודאות, כי אין כאן שום אירוע קהלי גדול שמכריח אותך לצלם אותן על מנת לתעד את האירוע.. גם אם זה להנאתך הבלעדית , לא כל שכן בפרסום בבלוג…
    מאוד מעניין אותי מה הסייגים שאליהם התכוונת שבהם אתה חושב שהתמונה הזאת עומדת , כי לפי דעתי זה לא מדויק ?
    תמונה כל כך ברורה של ילדה , היא בעיני מעבר לכל סייג…בשיא הכנות…:-)
    אני אישית נוהגת לבקש רשות, או לטשטש זהות כל כך ברורה מכל כך קרוב.
    לגבי התמונה כשלעצמה היא מעניינת ומביעה המון ואהבתי את העובדה שנדמה כאילו המבוגרים יותר עם שורשים לעומת הצעירה שמתלבטת…:-)
    רק בטוב מכל הלב , סופ"ש מקסים!

    • אני מתנצל שלקח לי הרבה זמן לענות לך. לאור הסוגיות שהעלית רציתי לענות לך תשובה רצינית ולשם כך הייתי צריך זמן פנוי, ורק הערב הצלחתי להתפנות לזה.

      לעניינינו:
      צר לי, אבל את טועה 🙂
      מותר לצלם ילדים (תחת סייגים, שהתמונה הזו עומדת בהם), מותר לפרסם תמונות שלהם גם ללא אישור ההורים (תחת אותם סייגים / סייגים אחרים), לא צריך קהל גדול, אלא רק שטח ציבורי.
      יש עוד הרבה שלבים בדרך עד להגשת תביעה, ובכל מקרה, גם אין כאן עילה לתביעה.
      על הסייגים אני מתכוון לפרט באחד הפוסטים הקרובים, אבל ממש בקצרה:
      מתוך החוק להגנת הפרטיות (אפשר לחפש באינטרנט את הנוסח המלא של החוק) –

      פרק א' : פגיעה בפרטיות
      1. איסור הפגיעה בפרטיות
      לא יפגע אדם בפרטיות של זולתו ללא הסכמתו.

      2. פגיעה בפרטיות מהי
      פגיעה בפרטיות היא אחת מאלה:

      (3) צילום אדם כשהוא ברשות היחיד;
      (4) פרסום תצלומו של אדם ברבים בנסיבות שבהן עלול הפרסום להשפילו או לבזותו;

      כך שברור שאני לא מפר את הפרטיות של אף אחד (הן היו בשטח ציבורי), הצילום לא משפיל ולא מבזה אף אחת מהן. אני רוצה להדגיש, שכשאני מצלם ברחוב, אני מסתובב כשהמצלמה גלויה בצורה קצת מוקצנת, וזאת ע"מ לאתר את האנשים שלא רוצים להצטלם (מי שלא רוצה להצטלם יודע טוב טוב להראות את זה).

      סעיף נוסף מתוך החוק –
      פרק ג': הגנות
      18. הגנות מה הן
      במשפט פלילי או אזרחי בשל פגיעה בפרטיות תהא זו הגנה טובה אם נתקיימה אחת מאלה:

      (2) הנתבע או הנאשם עשה את הפגיעה בתום לב באחת הנסיבות האלה:
      (א) הוא לא ידע ולא היה עליו לדעת על אפשרות הפגיעה בפרטיות;

      (ה) הפגיעה היתה בדרך של צילום, או בדרך של פרסום תצלום, שנעשה ברשות הרבים ודמות הנפגע מופיעה בו באקראי;

      כך שגם מהבחינה המשפטית אני מכוסה. יתרה על כך, חיפשתי בגוגל ומצאתי את מה שכתב עו"ד דן חי:
      "בכלל, נראה כי ישנה סברה מוטעית הרווחת בקרב הציבור לפיה אסור לפרסם כל תמונה של קטין ללא הסכמת הוריהם. סברה זו תהא נכונה כל עוד מדובר בחשיפת הקטין "ברשות היחיד" או כאשר הקטין מוצג בצורה מבזה, משפילה. בנוסף החוק אוסר, למעשה, לפרסם תמונות קטינים או כל דבר אחר שיכול להביא לזהויים רק כאשר הקטין או בן משפחתו מעורבים בהליכים משפטיים פליליים או בעבירות שונות, כאשר הקטין הינו קורבן לעבירה, חולה באיידס או בטיפול פסיכיאטרי וכאשר הוא מצוי בטיפול של פקיד סעד. עם זאת, בפועל פרסום תמונה של קטין "ברשות הרבים" אשר אינה נופלת תחת המקרים שנמנו, מותרת ואינה מצריכה את הסכמת ההורים."
      http://www.hay-law.com/profile.aspx?q=1101

      אני באמת תוהה למה דווקא התצלום הזה עורר כאלו תגובות, הרי כבר פירסמתי תצלומים בהם מופיעים ילדים (בפוסט הקודם ובאחרים), שלא לדבר על זה, שהבלוג הזה הינו בלוג שרובו עוסק בצילום רחוב, ומופיעים בו אנשים…
      🙂

      שיהיה אחלה המשך שבוע.
      🙂

  5. גם אני מצטרפת להסתייגויות שהועלו כאן… לא יודעת אם היה מפריע לי לככב בבלוג זה או אחר כמצולמת. אני יודעת שיותר היה מפריע לי לבצע את הצילום. בגלל זה, כנראה, אני מתמקדת בנופים ובבעלי חיים ופחות באנשים. אבל כבר אמרתי פעם שאם כולנו היינו אותו דבר – היה משעמם פה…

    • תקראי את תגובתי לתזזאטית.
      🙂

      איש איש ויכולותיו / אמונותיו הוא, ובאמת שמסקרן אותי לדעת למה היה לך קשה לצלם ככה. האם היית מצלמת באירוע המוני בו יש יותר מצלמות מאנשים?
      🙂

      • אני בכלל לא התייחסתי לאספקט החוקי. קראתי את תגובתך לתזזאטית. התחושה היחידה שלי היא שהנושא מעסיק אותך מאד אם עשית כזה תחקיר…
        לי זה פשוט מרגיש כמו חדירה לפרטיות של האחר. האם הייתי מצלמת באירוע המוני בו יש יותר מצלמות מאנשים? קודם כל לא נראה לי שזה יכול להתקיים (אלא אם לכולם תהיה לפחות מצלמה אחת…). סביר להניח שכן, אבל שוב – לא באופן שפולש למרחב הפרטי של משתתף זה או אחר.

        • בתור צלם רחוב אני חייב, ע״מ לא להסתבך בצרות מיותרות.

          לגבי החדירה לפרטיות – מבין את עמדתך, אם כי קשה לצפות / ליצור פרטיות בשטח ציבורי. אני מסכים שיש רגעים אינטימיים גם בשטח ציבורי, אבל מכאן ועד פרטיות הדרך רחוקה.

          יש מצב כזה – בכל טלפון נייד, ואפילו הפשוט ביותר, יש היום מצלמה (ואני כבר לא מדבר על מגיפת הסמארטפונים עם המצלמות המשודרגות שלהם).

          🙂

  6. פינגבק: ויהי אור… | חתול רחוב

אשמח לקרוא את מחשבותיכם / תחושותיכם לאחר הקריאה

