הקרח נשבר

ללא כותרת

הסתיו נוקש בדלת, ומציץ פנימה בסקרנות. הקיץ, אמנם מתעלם באלגנטיות מהאורח, אבל בעלי עין חדה יכולים לשים לב לכך, שהוא כבר התחיל לארוז חלק מחפציו (חלקם יישארו מאחור, כי הרי כולם יודעים שיש קיץ חם ולח, ויש קיץ נעים, שמטפטפות בו מספר טיפות גשם מדי פעם, ותמיד טוב שיש מברשת שיניים וזוג תחתונים זמינים), בטרם יפנה את משכנו לדייר הבא.
בינתיים, הקיץ, עיתותיו בידיו, מארגן חגיגות סוף עונה סוערות שעוטפות מדינה שלמה בשמיכת אבק צהובה*.

הסתיו רואה כל זאת ומחייך לו. הוא יודע שזמנו של הקיץ קצוב בטרם יפנה את הבמה לסתיו ולחברו הטוב, החורף.
חורף… יש כאלו שאוהבים אותו, יש כאלו ששונאים אותו על רוחותיו המקפיאות והקור חודר העצמות. מזג האוויר משתק אותם ומאלץ אותם להתחפר תחת השמיכה לשנת חורף, עד בוא האביב, אז הם מפשירים ביחד עם השלגים ופורחים לאור קרני השמש האביבית.
ואני? עד לפני מספר שנים שנאתי אותו. שנאתי אותו בגלל אותן השמירות בטירונות החי״ר, בהן ירד עליי גשם שוטף ולא היה היכן להסתתר ממנו, בגלל הבוץ הכבד שנדבק לנעליים, בגלל הלילות חסרי השינה, בהם התעוררתי קפוא כולי, ולא משנה כמה שכבות לבשתי/ למרות השכבות הרבות שלבשתי (להזכירכם, החורפים של שנות ה-90 היו חורפים אמיתיים ולא דמויי חורף כמו בשנים האחרונות).
אני חושב שהשינוי התרחש לפני מספר שנים, בטיול לארגנטינה. בטיול מצאתי את עצמי מטייל לפעמים בתנאים, שבכל מצב אחר הייתי נשאר במיטה עמוק עמוק מתחת לפוך, ונהנה מזה (ובמיוחד מהמקלחת החמה בסוף היום :)). מאז, סעיף מזג האוויר קיבל משקל נמוך יותר כשרציתי לצאת לצלם (ועל כך יעיד פרוייקט הצילום שעשיתי לפני כשנתיים במסגרת קורס צילום). יתרה מכך, האור בחורף כל כך רך ונעים והצבעים כל כך יפים. כמובן שהשמיים הדרמטיים רק מוסיפים עניין לתמונה ומעל לכל – מצלמה עמידה למזג אוויר (כמו שיש לי) יכולה רק להוסיף.
😀

אז מה בתפריט לחורף הזה? פרטים בהמשך.
😉

* רוב הרשומה נכתב באמצע – סוף ספטמבר, בתקופה שעוד היה כאן קיץ ואובך.

18 מחשבות על “הקרח נשבר

  1. תמונה יפה…
    שמח לקבל עוד רשומה ממך אחרי זמן רב.
    אני קיבלתי פרופרציות אחרות על החורף הישראלי אחרי שגרתי שנתיים וחצי בארה"ב 🙂

    • לא יודע איך פספסתי אותך עד עכשיו…

      שמחתי לחזור.
      :))

      כן, מתאר לעצמי שמקומות כאלו נותנים פרופורציות שונות. בטח בחורף הראשון אחרי שחזרתם, הסתובבתם עם חולצה קצרה בחורף.
      😉

  2. אמנם יש דברים שאני אוהבת בחורף: התפאורה, הפרחים, הנעליים, העובדה שאין צורך להשקות את הגינה… אבל אני בהחלט אישה של קיץ-סתיו-אביב. אני שונאת כשקר לי!!! וקר לי מנובמבר עד אפריל 😦
    שיהיה לך אחלה חורף 🙂

    • אני מוכן גם לחתום על אביב (מעדיף את הצבעוניות) / סתיו (האפור עושה לי לרוב לא טוב על הנשמה :)).

      תודה.
      :))

  3. סתיו וחורף מיועדים לפנסיונרים. כאשר לא צריך לצאת לעבודה בבוקר ואפשר להתכרבל בפוך כל היום. לחיילים זו עונה דפוקה, אני זוכרת את עצמי מתעוררת בלילה עטופה כולי בשמיכות מסריחות ועל כולם מונח ה"שינל" מעיל צבאי במשקל 100 ק"ג שנותרו כאן עוד מתקופת השלטון הטורקי – ולמרות כל העטיפות הגוף קפוא ולא מרגישים את כפות הרגליים. פויה חורף. אבל מה, מי שמעז לצאת ואף לשאת מצלמה זוכה לעיתים לחסד לצלם תמונות כפי שצילמת.

  4. תמונה מקסימה!! ואני אישית תמיד סבלתי מעונת הסתיו… אבל המצלמה היא זאת שמוציאה אותי החוצה … שמיים נפלאים כאלה חבל לפספס.. הפוך המרק והמקלחת החמה תמיד יחכו.. 🙂

    • תודה.

      התקופה הזו נהדרת לצילום – הצבעים יפים ועדין נעים להסתובב בחוץ, גם כשקריר ויש ענני גשם (בודדים).
      מסכים איתך לגבי הפוך.
      :))

  5. איזה יופי ששבת כדי להזכיר לנו לא רק כמה יפה אתה מצלם אלא גם כמה יפה אתה כותב:-) יפה לך הפיוס עם החורף וההתמקדות ביופי. מעניין אם זה יגיע מתישהו גם אלי. בינתיים רק המחשבה על כך שעוד מעט הוא מגיע ואני כבר מבואסת קשות עד מדוכאת קלות.

    • תודה.

      אני כל כך מבין אותך… השינוי לא קורה ככה סתם, וצריך לסבול קצת קור בשביל ההבנה שגם בחורף אפשר לעשית דברים שאוהבים.
      🙂

  6. קראתי את הרשימה הזו כשפרסמת, ומשום מה לא הגבתי…
    חודש עבר – ובקושי ירדו גשמים, ואני מקווה שיבוא כבר השינוי, ובאמת ירדו גשמים ויהיה קריר יותר. היום עדין היה חם מספיק לטישרט וסנדלים.
    נהניתי לקרוא 🙂

אשמח לקרוא את מחשבותיכם / תחושותיכם לאחר הקריאה

