מסיבת פורים בתל אביב

* הודעה מנהלתית: הבנתי שלחלק מהקוראים יש בעייה להשאיר תגובה. בעיקרון מנגנון התגובות פתוח גם מי שלא מנוי (למרות שזה קל וחינמי להיות מנוי, ואפילו מקבלים חיווי על קבלת תגובות לתגובות). למרות זאת, מי שנתקל בבעיות, יכול להשאיר תגובה ברשומה שפירסמתי בבלוג שלי בתפוז – פתחתי אותו לתגובות באופן חריג.

בשנה שעברה צילמתי בבני ברק, ואילו השנה הלכתי לצלם ביום שישי האחרון, את מסיבת הפורים שעיריית תל אביב ארגנה ברחבת מוזיאון תל אביב. היה חם ומגניב!!!! 🙂
קניתי מצלמה חדשה לא מזמן, אחרי שנמאס לי להסתובב עם המצלמה הגדולה והכבדה שלי (ואני יודע שהכל יחסי). למי שמתעניין, קניתי מצלמת מירורלס של אולימפוס (כאן אפשר לקרוא כתבה מעשירה ומקיפה על מצלמות חסרות מראה), ומסיבת הפורים ההמונית הזו, הייתה הזדמנות מצויינת בשבילי להכיר אותה.
הגעתי יחסית מוקדם (בסביבות 12:20). בשעה הזו, למרות שכבר הייתה נוכחות מרשימה של אנשים, עדיין היה אפשר להסתובב בלי בעיות דוחק. זה איפשר לי לעשות סיבוב להכרת השטח בקלות ובמהירות. כיוון שלא מצאתי מוקדי עניין מרכזיים (אלא אם כן מחשיבים את דוכני המזון והבירה כמוקד עניין…)

התחלתי להסתובב ולחפש אירועים קטנים – גדולים. לקח קצת זמן, אבל בסופו של דבר נכנסתי לאווירה. היה כיף.  🙂
תנאי התאורה (עננות משתנה ו/או אור שמש ישיר) היו מאתגרים (זה קצת שיגע אותי, גם בגלל המצלמה החדשה), אבל הסתדרתי בסוף 🙂

אז מה היה לנו?
תחפושות מגניבות (והשנה ראיתי הרבה תחפושות מושקעות).

(1)

אם היה משהו מאוד בולט, זו העובדה שעמישראל התמכר לסמארטפונים ולפייסבוק. רבים צילמו בעזרת הטלאפון החכם ומיד העלו את התמונות לפייסבוק… מדהים אותי כל פעם מחדש, מה שמכשיר אחד קטן עושה לאנשים.

(2)

(3)

המונים רוקדים (בכל זאת מדובר במסיבת ריקודים…)

(4)

(5)

וכאלו שמצאו מקום מקורי לנוח לרגע

(6)

(למי לא מזהה, מימין נמצאת הכניסה למוזיאון תל אביב).

ילדים מחופשים ומרוצים

(7)

… או מרוצים פחות…

(8)

(9)

ואנשים, המוני אנשים (שיצרו דוחק גדול מאוד), שהלכו בכל מקום אפשרי.

(10)

(למי שלא מזהה, זה הקיר של בניין בית המשפט השלום).

אמנם הייתה אווירה טובה ברחוב, ולמרות הדוחק והאלכוהול לא נתקלתי במריבות או בגילויי אלימות כלשהן, אבל נתקלתי בסיטואציה ש… ובכן, תשפטו לבד בעצמכם.

(11)

(12)

(13)

29 מחשבות על “מסיבת פורים בתל אביב

  1. תמונות נהדרות! התל אביבים האלה בהחלט יודעים לחגוג! ותתחדש על המצלמה. ניקון יודעים שבגדת בהם?;-)

    • כן, הם בהחלט יודעים לחגוג החבר'ה.
      תודה.
      🙂
      בגדתי? ממש לא. בינתיים עוד לא מכרתי את ציוד הניקון שיש לי (למרות שזה עובר לי בראש הרבה בזמן האחרון), ויש לי הרגשה שגם אחזור אליהם בעתיד, אם יעלה הצורך / הרצון.

  2. תמונות מצויינות!!!!!
    זוויות מעניינות ובכלל רשומה מהנה.
    ליבי אל התינוק והילד שישב בדד על המדרכה בתוך כל ההמולה.

    הצבעים והחדות בצילומים יפים מאוד-תתחדש.

    • תודה רבה על התגובה.
      🙂

      ליבי אכן יצא אל התינוק, שלא כ"כ מבין על מה כל הרעש והמהומה שמסביבו, במיוחד שעשו איתו סיבוב שלם כשהוא בשמיים, לא רק בצורה נקודתית.

  3. יופי של תמונות !!!
    מעבר לקומפוזיציות והזויות, נראה שהמצלמה החדשה שלך מספקת את הסחורה בענק.
    צבעים נהדרים, חדות מצויינת, קונטרסט מצוין.
    באיזו עדשה השתמשת ?

    • תודה רבה.
      🙂

      היא אכן מספקת את הסחורה – אתמול צילמתי בבני ברק, ואשתדל להעלות כמה תמונות משם בימים הקרובים.

      השתמשתי בעדשת הקיט המושמצת, לאחר ששיניתי את הגדרות הקונטרסט מ-0 ל-1+.
      יש הבדל, ויחסית גדול. צילמתי גם RAW, ואת הקבצים האלו העברתי דרך DXO, עם ה-PRESET הדיפולטי שלהם.
      את ההבדל הכי ברור אפשר לראות בשמיים: תשווה בין תמונה 4 (ישירות מהמצלמה) ובין תמונה 12 (עיבוד של DXO, משקפת מאוד את המציאות כפי שהייתה).

      את התמונה הקטנתי מאוד, גם את כמות הפיקסלים וגם את כמות הפיקסלים בכל אינץ', ולכן חידדתי במקצת את התמונה באמצעות פוטושופ.

      הצבעים נהדרים, המצלמה קטנה וקומפקטית, יחסית נוחה מאוד לשימוש (זו לא אותה נוחות של DSLR, אבל יחסית קרובה. אני שוקל להוסיף לה גריפ), ומעל לכל – לא מושכת תשומת לב. לצלם רחוב היא מושלמת.

  4. תמונות מרנינות. אנשים מטורפים – כלב הנקניקיה, ובעיקר האב שמעיף את בנו העולל אל על. רצוי שדר' קדמן לא יראה את התמונות. אני חושבת שתפסת יפה את האוירה ששררה ברחוב, היה כיף לצפות

    • חלק מהאנשים שם היו מחורפנים לגמרי. מצטרף לכל מילה שאת אומרת לגבי התינוק.
      שמחתי לשמוע שהצלחתי להעביר את האווירה שהייתה שם.
      🙂

  5. אהבתי את הזויות המעניינות שלך…הסופרמן הננסי המעופף…ענק!!!

    • היה שמח ומבדח. אני מתכנן ללכת לשם גם בשנה הבאה.

      היה יחסית סביר (מבחינת דוחק) עד שעה מסויימת. לא נשארתי עד הסוף (שהיה אמור להיות בערב, לפי מה ששמעתי), כך שסביר מאוד להניח שהיה שם דחוס רק בשעות העומס, ולא בשולי האירוע (בשעות ההתחלה / סיום).

  6. צבעוניות נהדרת והצילומים מקסימים, אני מאוד אוהב לצלם בפורים, הצבע משגע אותי -מהמם

  7. בדרך כלל אני נמנעת מאירועים תל אביביים המוניים אבל קצת הצטערתי שלא באתי כשראיתי את התמונות.
    הכלב הכי עשה לי את זה 🙂

    • אני לא חושב שיש לך יותר מדי על מה להצטער: אם לא באת לראות תחפושות / לרקוד לצלילי מוסיקה-לא-בהכרח-רקידה / להידחק בהמון הרב, אז לא ממש פספסת…
      😛

  8. פינגבק: תערוכת צילום STREET ART PHOTOGRAPHY | חתול רחוב

אשמח לקרוא את מחשבותיכם / תחושותיכם לאחר הקריאה

