סדנה עם ריצ'רד בראם (חלק ב')

תזכורת: זה מה שקרה בפוסט הקודם.

אני חוזר קצת אחורה, לעבר הקרוב: לפני כמה זמן הכפרה שלי ואני עשינו ריסוס בבית, ולכן נסענו ללילה, לישון במקום אחר (לא באמת היינו צריכים לעשות את זה, אלא סתם בתור אמצעי זהירות). כמובן שהמצלמה באה איתנו גם. בערב הלכנו לאכול במסעדה, ומכיוון שלא רציתי להשאיר את המצלמה בחדר, לקחתי אותה איתנו. ופתאום נמאס לי. נמאס לי מהגודל ומהמשקל שלה, נמאס לי להסחב עם מצלמה גדולה וכבדה (והמצלמה שלי עוד יחסית קטנה וקלה, ביחס למצלמות אחרות מאותו הסוג), והתחלתי לחשוב על החלפתה.
כשיצאנו לצלם בשטח, זה קרה לי שוב. היא הרגישה לי גדולה וכבדה (וזה למרות שהיו שם אחרים, שהביאו ״תותחים״ גדולים וכבדים משלי…), והמחשבה על החלפתה תפסה תאוצה. עכשיו אני רק צריך להחליט איזו מצלמה אני רוצה (יש כבר מועמדות חינניות וסקסיות), לחכות עד שאמצא אותה בחנויות ולראות איך אני מממן את הרכישה… 😀
אני רק חושב על ההחלפה, ובא לי (יותר) לצאת לצלם (גם ככה בא לי). זה משעשע לראות, איך ציוד חדש מעורר ומגרה את בלוטת החשק לצאת ולצלם (זה קרה לי גם כשקניתי את העדשה האחרונה לפני כשנה).

ונחזור לנושא הרשומה: המטלה השנייה שקיבלתי בסדנה, הייתה להיעמד בנקודה מסויימת (ההמלצה שלו הייתה לעמוד בפינת רחוב או במעבר חצייה, שם יש תחלופה גדולה של אנשים בזמן קצר והמון אירועים), לחכות שם כ-20-30 דקות, ולצלם התרחשויות שונות. אז זה מה שעשיתי. התלבטתי איפה כדאי להתמקם, ובסוף החלטתי להתמקם בכיכר מגן דוד (המוכרת לכם כבר מכאן, ומכאן). צילמתי כל מיני דברים, אבל התמונה הטובה ביותר שלי (והיחידה שראויה להעלאה לבלוג), היא זו:

ללא כותרת
(הקליקו על התמונה ואז על F11 ע"מ לראות אותה על כל המסך)

דבר המבקר: אני לא זוכר בדיוק מה הוא אמר, אבל למיטב זכרוני הוא אמר שזו התמונה הטובה ביותר שלי שהצגתי בכיתה, ואני די מסכים איתו.

כאן אפשר לקרוא את החלק השלישי והאחרון.

מודעות פרסומת

18 מחשבות על “סדנה עם ריצ'רד בראם (חלק ב')

  1. פינגבק: סדנה עם ריצ'רד בראם (חלק א') | חתול רחוב

  2. יש בתמונה צבעוניות יפה של שלושת צבעי היסוד פלוס השחור והלבן התוחמים אותם.
    יש ניקודיות בין היד של האישה המונפת למעלה לבין היד של הגבר המכוונת למטה.
    קצת מפריעה החיתוך של הראש והיד אבל בצילומי רחוב אני מניחה שזה נסלח כי הצילומים הם בשלוף ותוך כדי תנועה.

    מעניין מה היו דברי המבקר(8

    נ.ב
    איזו מצלמה "גדולה" יש לך ןאיזה עדשות?

    • אכן, בצילומי רחוב החיתוכים נסלחים יותר, בדיוק מהסיבה שציינת. בנוסף, בצילומי רחוב שמים דגש גדול על הסיפור, על המסר שעובר בתמונה, לא פחות מאשר על הקומפוזיציה (ובטח שיותר מאשר האיכות הטכנית).

      יש לי D90, ובסדנה צילמתי עם עדשת פריים 24 מ"מ (עדשה קטנה וקלילה).

  3. הצבעוניות יפה בעיני.
    גם בצבעי הבגדים והרכב וגם בצבעי העור של המצולמים.☺
    אני רואה שחזרת לתמונות גדולות ☺

  4. תמונה נהדרת! אני בכלל הייתי חותכת את הדמויות משמאל. בעיני הן מיותרות!
    זו נהגת – במונית השירות?
    אני נורא מתחברת למה שכתבת על גודל המצלמה. זה בדיוק מה שהרגשתי בהודו. המצלמה גדולה, מגושמת, כבדה. היא מאוחסנת בתרמיל גב של Lowe – בתא שסגור ומסוגר עם ריצ'רצ'ים, כך שגנבים פוטנציאליים יתקשו לבוא מאחורה ושלוף אותה. בכל פעם שרציתי לצלם הייתי צריכה לשלוף אותה מהתרמיל ואחר כך שוב לאחסן אותה. לא נוח ללכת איתה כשהיא על הצוואר. זה גם לא היה בטוח במקומות רבים. אף אחת כמעט לא רצתה לצלם אותי בה – לכולן היא נראית מפחידה… אבל אני, בניגוד אליך, לא מתכוונת להחליף אותה בינתיים. אולי בעוד כמה שנים, כשהטכנולוגיה תתקדם והיא תהיה מיושנת – אני אשקול משהו יותר קומפקטי…

    • את הדמויות משמאל? לא ברורה לי הכוונה, כי בצד שמאל יש רק אישה אחת עם תיק.
      בצד ימין יש את הנהג של מונית השירות, שמוסתר ע"י נוסעת שיורדת ממנה.

      יש לי חדשות בשבילך – גנבים מיומנים יצליחו לעשות הכל, כולל לחלוך לך את רצועות התיק ולברוח איתו. בקורס הדוקו', כשצילמנו בשוק הכרמל, מישהו כייס לאחת המשתתפות אייפון, שהיה בכיס סגור (עם ריצ'רץ') של התיק שהיא סחבה, כשהתיק היה לפניה (ז"א, על החזה שלה)!!

      לטיולים יש לי תיק אף, בנוסף לתיק היומיום, ככה המצלמה זמינה לי.

      איזו מצלמה יש לך? כי הטכנולוגיה כבר מתקדמת, ויש מצלמות קומפקטיות מעולות (שלא לדבר על המירורלס). אני לא כ"כ מעורה בדגמים השונים, אבל בפורום ציוד צילום בתפוז, שולטים בחומר בצורה מעולה.

  5. אכן צילום מעולה.
    הייתי שמחה ל-D90, לא חולמת על זה אפילו. בשבוע שעבר מכרתי את העדשה הישנה (והיחידה) שלי, השבוע אקנה עדשת זום כלשהי.

  6. פינגבק: סדנה עם ריצ'רד בראם (חלק ג') | חתול רחוב

  7. פינגבק: מסיבת פורים בתל אביב | חתול רחוב

אשמח לקרוא את מחשבותיכם / תחושותיכם לאחר הקריאה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s